Verschillende prestatiecodes per verzekeraar
Het kan voorkomen dat er verschillende prestatiecodes voor de diverse zorgverzekeraars op de factuur moeten worden gezet. In dit artikel lees je hoe je dit kunt instellen in MijnDiAd.
In dit voorbeeld werken we met 'Zorgverzekeraar X' waarvoor prestatiecode 12345 op de factuur moet komen en 'Zorgverzekeraar Y' waarvoor code 99999 op de factuur moet komen. Dit doen we bij een natuurgeneeskundig consult.
Wil je weten hoe je een prestatiecode kunt instellen? Ga dan naar dit artikel: Prestatiecodes instellen
Afspraaktypen instellen
- Ga naar Instellingen > Algemeen > Afspraaktypes / Trajecten > Afspraaktypes
- Klik op "Wijzig" bij je huidige afspraaktype.
Afspraaktype prestatiecode 12345
- Bij de tab "Algemeen" vul je onder "Naam afspraaktype" "Natuurgeneeskundig consult (Zorgverzekeraar X)" in.
- Bij de tab "Financieel" vink je "Afwijkende naam op factuur" aan en vervolgens vul je onder "Naam op factuur (indien afwijkend)" "Natuurgeneeskundig consult" in.
- Bij de tab "Financieel" vul je bij Prestatiecode ''12345'' in.
- (Alleen van toepassing indien online afspraken plannen aan staat.) Bij de tab "Online plannen" onder "Naam bij online afspraak planner" (indien nodig) vul je "Natuurgeneeskundig consult" in.
- Klik op "Opslaan".
Afspraaktype prestatiecode 99999
- Klik in de lijst van afspraaktypes op de groene knop "Afspraaktype toevoegen".
- Bij de tab "Algemeen" vul je onder "Naam afspraaktype": "Natuurgeneeskundig consult (Zorgverzekeraar Y)".
- Bij de tab "Financieel" vink je aan "Afwijkende naam op factuur" en vervolgens onder "Naam op factuur (indien afwijkend)" vul je ''Natuurgeneeskundig consult" in.
- Bij de tab "Financieel" vul je bij Prestatiecode ''99999'' in.
- (Alleen van toepassing indien online afspraken plannen aan staat.) Bij de tab "Online plannen" kun je "Online te plannen" uitvinken.
- Klik op "Opslaan".
Afspraken inplannen en afspraakverzoeken goedkeuren
- Ga naar Instellingen > Cliënt instellingen > Cliënt dossier.
Zet bij "Zorgverzekeraar" een vinkje in de kolom "Toon bij plannen."
Nu kun je bij het inplannen van een afspraak (of goedkeuren van een online afspraakverzoek) direct de verzekeraar van de cliënt zien. Zo kun je dan direct het goede afspraaktype selecteren. Bij een online afspraakverzoek kun je indien nodig het afspraaktype wijzigen voordat je het verzoek goedkeurt:
Achteraf de afspraak wijzigen
Mogelijk heb je nog geen verzekeringsgegevens van de cliënt, of blijkt dat deze veranderd zijn. Dan kun je dit ook nog achteraf aanpassen, zodat de goede prestatiecode gebruikt wordt.
- Open het betreffende consult.
- Klik op de blauwe "Wijzig" knop.
- Selecteer het goede afspraaktype.
Klik op "Opslaan".