Varuvo koppeling
Dankzij de koppeling tussen MijnDiAd en Varuvo kun je eenvoudig bestellingen plaatsen bij Varuvo en deze uitleveren aan je cliënten.
Maak de bestelling in MijnDiAd, open Varuvo, controleer de winkelwagen en rond de bestelling af. Na betaling in Varuvo wordt de bestelling automatisch verstuurd naar de cliënt. Jij bepaalt zelf de marge op de verkochte producten omdat je de factuur voor de cliënt in MijnDiAd maakt zoals je gewend bent.
Nog geen Varuvo account?
Meld je aan als nieuwe klant bij Varuvo via de volgende link: Varuvo account aanmaken.
Ben je al klant bij Varuvo, ga dan direct naar de volgende stap.
MijnDiAd koppelen aan Varuvo
- Open MijnDiAd en ga naar Instellingen -> Communicatie -> Koppelingen.
- Klik op "Varuvo".
- Controleer je KVK nummer. Heb je een Varuvo account met een ander KVK nummer? Vul dit KVK-nummer dan eerst in.
Klik op "Koppel met Varuvo".

- Wanneer de koppeling succesvol is gemaakt zal in het blokje 'Actief' komen te staan.
- Wanneer de koppeling niet gemaakt kan worden krijg je de mogelijkheid te zien om een account bij Varuvo aan te maken (op de website van Varuvo).
Bestelling plaatsen bij Varuvo
- In het linkermenu ga je naar Facturatie -> Bestellingen.
- Klik op "+ Bestelling maken" (of "+ Varuvo bestelling maken" als je ook gebruik maakt van de webshop).
- Er wordt nu gecontroleerd of je winkelwagen leeg is bij Varuvo. Wanneer je nog producten in je winkelwagen hebt zitten wordt je eerst gevraagd deze uit je winkelwagen te halen.
- Kies de cliënt of het contact waarvoor je een bestelling wilt maken.
- Voeg alle producten toe aan de bestelling. Dit doe je door het product op te zoeken in het zoekveld. Je ziet hier ook direct of het product op voorraad is bij Varuvo.
- Na het selecteren van het product krijg je de mogelijkheid om de verkoopprijs in te stellen. Als je het product eerder hebt verkocht dan zal automatisch de vorige verkoopprijs worden ingevuld. Je kunt de verkoopprijs per bestelling aanpassen.
- Na het toevoegen van alle producten klik je op "Opslaan".

- De producten worden nu automatisch in de winkelwagen bij Varuvo gezet. Wanneer dit is gelukt krijg je een melding dat de bestelling is doorgestuurd en kun je direct de winkelwagen openen om de bestelling bij Varuvo af te ronden.
- Controleer de bestelling en adresgegevens en reken de bestelling vervolgens af bij Varuvo.
MijnDiAd stuurt de gegevens van de bestelling met het adres van de cliënt door naar Varuvo, zodat bestelling naar de cliënt verstuurd kan worden. Via de koppeling worden geen andere gegevens gedeeld.
Factuur maken
Na het plaatsen van de bestelling bij Varuvo kun je de factuur voor de cliënt maken in MijnDiAd.
- In het linkermenu ga naar Facturatie -> Bestellingen.
- Open de bestelling.
- Controleer de bestelling en verzendkosten.
- In het blok "Factuur" klik je op "Maak factuur" en doorloop je de stappen om de factuur te maken en versturen.
Verzendkosten van een bestelling aanpassen
De verzendkosten kunnen worden aangepast zolang er nog geen factuur is aangemaakt.
- In het linkermenu ga naar Facturatie -> Bestellingen.
- Open de bestelling.
- In het blok 'Besteld' klik je op "Verzendkosten" of het bedrag om het aan te passen.
- Vul het juiste bedrag in en klik op Opslaan

Standaard verzendkosten instellen
- Ga naar Instellingen -> Communicatie -> Koppelingen.
- Klik op "Varuvo".
- Vul je verzendkosten in bij "Standaard verzendkosten incl BTW *".
Hoe lang duurt de levering?
Varuvo verzendt doorgaans binnen 2 werkdagen. Voor actuele levertijden, neem contact op met Varuvo.
Hoe werkt retourneren of een klacht over een bestelling?
Retouren en klachten verlopen via Varuvo. Neem rechtstreeks contact op met de klantenservice van Varuvo (verkoop@varuvo.nl / 088 – 990 86 76)
