Hoe stel ik twee-staps-verificatie in?

Met twee-staps-verificatie voeg je een extra beveiliging toe waardoor de kans dat onbevoegden toegang krijgen tot jouw gegevens aanzienlijk verkleind wordt.

Werking twee-staps-verificatie

Nadat twee-staps-verificatie is ingesteld zal bij het inloggen na het invoeren van je e-mailadres en wachtwoord om een extra code gevraagd worden. De (tijdelijke) codes krijg je te zien door de Authenticator-app op je smartphone te openen.

Bij het invoeren van de code kun je het vinkje 'Geen codes meer vragen op dit apparaat' aanvinken. Op die manier hoef je op dat apparaat bij het inloggen de extra code niet meer in te voeren.

Instellen twee-staps-verificatie

  1. Installeer een app die codes genereert voor twee-staps-verificatie. Bijvoorbeeld de Authenticator app van Lastpass: https://lastpass.com/auth/
  2. Log in op je MijnDiAd omgeving en klik rechtsboven op je eigen naam.
  3. Klik vervolgens op 'Mijn gegevens'.

  4. Klik op het tabblad Beveiliging en vink 'Twee-staps-verificatie instellen' aan.

  5. Open de Authenticator app op je smartphone en klik op +
  6. Scan de barcode op je scherm.
  7. Voer de code in die je in de app ziet.
  8. Klik op 'Opslaan'.

De extra beveiliging is nu ingesteld.

Nieuwe telefoon of app verwijderd

Je kunt meerdere apparaten gebruiken voor twee-staps-verificatie.

  1. Installeer de Authenticator app (zie stappen hierboven) op je nieuwe smartphone of tablet.
  2. Log in op je MijnDiAd omgeving op je PC en klik rechtsboven op je eigen naam.
  3. Klik vervolgens op 'Mijn gegevens'.
  4. Klik op het tabblad Beveiliging. Je ziet hier de QR-code die je kunt inscannen met je nieuwe telefoon.
  5. Na het scannen kun je de nieuwe smartphone ook gebruiken om in te loggen.

Geen toegang meer tot MijnDiAd en geen toegang tot Authenticator app?

  1. Klik in deze situatie op 'Geen verificatiecode'
  2. Je ontvangt een SMS met een code om in te loggen en kunt daarna de twee-staps-verificatie opnieuw instellen.

Nog hulp nodig? Contact Contact