SMS afspraakherinneringen en -bevestigingen gebruiken

Het is erg jammer als cliënten een afspraak vergeten. Naast de (kosteloze) afspraakherinneringen per e-mail is er de mogelijkheid om deze herinneringen als SMS bericht te versturen. Tevens kunnen afspraakbevestigingen per SMS verstuurd worden. 

Voor de tarieven per SMS bericht, zie: MijnDiAd tarieven

SMS inschakelen

  1. Ga naar Instellingen -> Communicatie -> SMS instellingen -> tab Algemeen.
  2. Vink 'SMS inschakelen' aan en ga akkoord met de kosten per SMS bericht.
  3. Kies wanneer er SMS berichten gestuurd worden:

SMS afzender en inhoud van berichten aanpassen

  1. Ga naar Instellingen -> Communicatie -> SMS instellingen -> Algemeen.
  2. Hier kan de afzender van de SMS berichten worden ingesteld. Stel bijvoorbeeld je 06-nummer of de naam van je praktijk in. Er kunnen maximaal 11 tekens gebruikt worden.
  3. Om de inhoud van de SMS berichten aan te passen, klik op de tab Sjablonen en klik vervolgens op Wijzig achter één van de sjablonen.
  4. Pas de inhoud aan en klik op 'Opslaan'.

Per cliënt instellen of deze SMS berichten dient te ontvangen

Bij het inschakelen van het vinkje 'Verstuur afspraakherinneringen via SMS' krijg je de vraag of alle cliënten omgezet moeten worden.

Op de volgende manier kun je de instelling per cliënt wijzigen:

  1. Open het cliëntdossier waarvan je de instelling wilt wijzigen.
  2. Klik op 'Wijzig'.
  3. In het blokje 'Contactgegevens' kun je vervolgens de gewenste instelling kiezen voor zowel de afspraakbevestigingen als de afspraakherinneringen.
  4. Klik vervolgens op 'Opslaan' om de instelling op te slaan.

Nog hulp nodig? Contact Contact