Hoe kan ik een bestand, foto of document in mijn dossier zetten?

Informatie die je niet kwijt kunt in de rapportages of formulieren/vragenlijsten in MijnDiAd kun je als bestand aan het cliëntdossier toevoegen.

Zo kun je bijvoorbeeld MijnDiAd op je smartphone of tablet openen en eenvoudig een foto maken om direct toe te voegen in het dossier. Dit kan bijvoorbeeld een foto van een cliënt zijn of een foto van een document dat de cliënt op papier meeneemt. Daarnaast is het ook mogelijk om via je computer bestanden toe te voegen. Dit kunnen bijvoorbeeld bijlagen uit e-mails zijn, uitslagen van onderzoeken of andere documenten.

Foto met je smartphone toevoegen in het cliëntdossier

  1. Open de browser (Google, Chrome of Safari) op je smartphone.
  2. Navigeer naar je MijnDiAd omgeving. De link naar je omgeving is als volgt opgebouwd: (jouw praktijknaam).mijndiad.nl. Mocht je de link niet weten, kijk even op je computer welke link in de adresbalk staat.
  3. Log in met je e-mailadres, wachtwoord en eventuele authenticatiecode.
  4. Open het cliëntdossier of open een consult.
  5. Scroll naar beneden en klik op de tab "Bestanden".
  6. Klik in het vak met de tekst "Sleep bestanden naar dit vak of klik hier om bestanden aan het dossier toe te voegen".
  7. Je krijgt nu de optie om een foto te maken, een bestaande foto of een document te kiezen (van maximaal 10 MB).
  8. Voeg het bestand toe. Nu is het opgeslagen in het cliëntdossier.

Bestanden vanaf je computer toevoegen aan het dossier

  1. Open het cliëntdossier van de cliënt waaraan je bestanden wilt toevoegen.
  2. Scroll naar beneden en klik op de tab "Bestanden".
  3. Sleep de bestanden vanuit de Verkenner (Windows) of Finder (Apple) naar het vlak om ze toe te voegen aan het dossier.
  4. Of klik in het vak met de tekst "Sleep bestanden naar dit vak of klik hier om bestanden aan het dossier toe te voegen".
  5. De bestanden zijn nu toegevoegd aan het dossier.

Algemeen bestand toevoegen aan het dossier

Het is mogelijk om een algemeen bestand (zie: Algemene praktijkbestand & documenten) toe te voegen aan individuele cliëntdossiers. Zo hoef je veelgebruikte bestanden niet telkens opnieuw te uploaden vanaf je computer. Ook is deze optie handig wanneer je algemene bestanden niet standaard zichtbaar wilt maken voor alle cliënten in de cliëntomgeving, maar op cliëntniveau wilt bepalen wanneer je dit doet. 

  1. Open het dossier van de cliënt waaraan je het algemeen bestand wilt toevoegen. 
  2. Klik op "Bestanden" en klik vervolgens op de knop met de drie puntjes en het pijltje.
  3. Kies voor "Voeg algemeen bestand/link toe aan dossier".
  4. Klik op de knop met het groene plusje achter het bestand dat je wilt toevoegen. 
  5. Vervolgens wordt het algemene bestand toegevoegd aan het dossier van de cliënt. Wil je het bestand ook beschikbaar maken in de cliëntomgeving van deze cliënt? Klik dan rechts op de knop met het pennetje en vink vervolgens "Zichtbaar in cliëntomgeving?" aan en bevestig met "Opslaan". 

Naam of categorie van een bestand wijzigen

  1. Klik op het de knop met het pennetje.
  2. Vul de nieuwe naam voor het bestand in, en/of koppel de categorie. Eventueel kun je ook een nieuwe categorie aanmaken door op de '+' te klikken.
  3. Klik op "Opslaan".

Bestand verwijderen

  1. Klik op de knop met het pennetje achter het betreffende bestand.
  2. Kies de rode verwijderknop.
  3. Klik op 'Verwijderen' in de pop-up om te bevestigen.

Nog hulp nodig? Contact Contact