Hoe kan ik een bestand, foto of document in mijn dossier zetten?

Informatie die je niet kwijt kunt in de rapportages of vragenlijsten in MijnDiAd kun je als bestand aan het cliëntdossier toevoegen.

Zo kun je bijvoorbeeld MijnDiAd op je smartphone of tablet openen en zo eenvoudig een foto maken en direct toevoegen in het dossier. Dit kan bijvoorbeeld een foto van een cliënt zijn of een foto van een document dat de cliënt op papier meeneemt.
Daarnaast is het ook mogelijk om via je computer bestanden toe te voegen. Dit kunnen bijvoorbeeld bijlagen uit e-mails zijn, uitslagen van onderzoeken of andere documenten.

Foto met je smartphone toevoegen in het cliëntdossier

  1. Open de browser (Chrome of Safari) op je smartphone
  2. Navigeer naar je MijnDiAd omgeving. De link is als volgt opgebouwd: praktijknaam.mijndiad.nl. Mocht je de link niet weten, kijk even op je computer welke link in de adresbalk staat
  3. Log in met je e-mailadres en wachtwoord
  4. Open het cliëntdossier of open een consult
  5. Scroll naar beneden en klik op de tab 'Bestanden'
  6. Klik in het vak met de tekst 'Sleep bestanden naar dit vak of klik hier om bestanden aan het dossier toe te voegen'
  7. Je krijgt nu de optie om een foto te maken, een bestaande foto te kiezen of een document te kiezen
  8. Voeg het bestand toe, en het is opgenomen in het cliëntdossier.

Bestanden vanaf je computer toevoegen aan het dossier

  1. Open het cliëntdossier van de cliënt waaraan je bestanden wilt toevoegen
  2. Scroll naar beneden en klik op de tab 'Bestanden'
  3. Sleep de bestanden vanuit de Verkenner (Windows) of Finder (Apple) naar het vlak om ze toe te voegen aan het dossier.
  4. Of klik in het vak met de tekst 'Sleep bestanden naar dit vak of klik hier om bestanden aan het dossier toe te voegen'
  5. De bestanden zijn nu toegevoegd aan het dossier.

Naam van een bestand wijzigen

  1. Klik op het Wijzig icoontje
  2. Vul de nieuwe naam voor het bestand in
  3. Klik op Opslaan

Nog hulp nodig? Contact Contact