Cliënt zonder e-mailadres invoeren
Ook cliënten zonder e-mailadres kun je in MijnDiAd invoeren. De cliënt kan dan natuurlijk niet zelf gegevens aanvullen of formulieren invullen. Maar je kunt het dossier van de cliënt wel bijhouden in MijnDiAd.
Cliënt zonder e-mailadres toevoegen
- Klik in het menu links op Cliënten.
- Klik rechtsboven op 'Cliënt toevoegen'.
- Vul de naam, het adres, telefoonnummer etc. in.
- Selecteer in het blok Contactgegevens bij 'Afspraakherinnering sturen', 'Afspraakbevestigingen sturen' en 'Standaard verzendmethode factuur' de optie waarbij geen mailadres nodig is.
- Klik op 'Opslaan'.
Formulieren, akkoordverklaringen, bevestigingen, herinneringen
Omdat er geen e-mailadres is, zul je de formulieren zelf moeten invullen voor de cliënt. Of je kunt de cliënt een print van een leeg formulier geven, zodat je cliënt deze kan invullen. Het ingevulde formulier kun je als bestand aan het dossier toevoegen. Hoe dit werkt kun je hier lezen: Bestanden in het dossier zetten. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de privacyverklaring van de praktijk of een behandelovereenkomst. Zorg dat je het akkoord van de cliënt ook vastlegt, bijvoorbeeld door een handtekening.
De cliënt zal in dit geval ook geen afspraakbevestigingen en herinneringen per mail ontvangen. De factuur kun je na het consult direct printen en meegeven aan de cliënt.