Cliënt zonder e-mailadres invoeren

Ook cliënten zonder e-mailadres kun je in MijnDiAd invoeren. De cliënt kan dan natuurlijk niet zelf gegevens aanvullen of formulieren invullen. Maar je kunt het dossier van de cliënt wel bijhouden in MijnDiAd.

Cliënt zonder e-mailadres toevoegen

  1. Klik op Cliënten.
  2. Klik rechtsboven op 'Cliënt toevoegen'.
  3. Vul de naam, het adres, telefoonnummer etc. in.
  4. Selecteer in het blok Contactgegevens voor het versturen van afspraakherinneringen, afspraakbevestigingen en facturen voor een optie waar geen mailadres voor nodig is.
  5. Klik op Opslaan.

Formulieren, akkoordverklaringen, bevestigingen, herinneringen

Omdat er geen e-mailadres is, zul je de formulieren zelf moeten invullen voor de cliënt. Of je kunt de cliënt een print van een leeg formulier geven en deze als bestand aan het dossier toevoegen. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de privacyverklaring van de praktijk, zorg dat je het akkoord van de cliënt ook vastlegt, bijvoorbeeld middels een handtekening.

De cliënt zal ook geen afspraakbevestigingen en herinneringen ontvangen. De factuur kun je na het consult direct printen.

Nog hulp nodig? Contact Contact