Relaties in cliëntdossier
Met de optie "Relaties" in het cliëntdossier kunnen relaties tussen verschillende cliënten en contacten aangemaakt worden. Hiermee kun je bijvoorbeeld ouders aan kinderen koppelen, of een huisarts aan een cliënt. Op deze manier maak je de relaties inzichtelijk en kun je mails over geplande afspraken en financiële e-mails ook naar de relatie(s) van de cliënt sturen.
Je vindt dit onderdeel in het cliëntdossier, bij het tabje "Relaties".
Relatie toevoegen
- Open een cliëntdossier en klik onderin op het tab "Relaties".
- Klik op de groene knop "+ Relatie toevoegen".
- Selecteer het type relatie dat je wilt toevoegen (gezien vanuit het dossier waaruit je de relatie aanmaakt), bijvoorbeeld "Ouder".
- Selecteer wie (in dit voorbeeld) de ouder is van de cliënt. Als de ouder nog niet in MijnDiAd staat, klik dan rechts op de '+' om een nieuwe cliënt of contact toe te voegen.
- Selecteer welke e-mails de relatie over de cliënt dient te ontvangen.
- Klik op "Opslaan".
De relatie is nu aangemaakt en wordt ook zichtbaar onder de tab "Relaties".
Relatie wijzigen / verwijderen
- Klik aan de linkerkant bij de betreffende relatie op "Wijzig".
- Pas de gegevens aan, wijzig welke e-mails gestuurd moeten worden of verwijder de relatie.