E-mail niet afgeleverd, wat nu?

Het kan gebeuren dat een e-mail niet afgeleverd kan worden bij de ontvanger. Hieronder wordt uitgelegd wat je kan doen en welke statussen een e-mail kan hebben:

Status Uitleg
In wachtrij de e-mail staat klaar om verzonden te worden, je hoeft niets te doen, de e-mail wordt vanzelf verzonden.
Verzonden de e-mail is verzonden naar de ontvanger.
In spam de e-mail is afgeleverd en gemarkeerd als spam, je hebt hier een notificatie over ontvangen.
Geblokkeerd de e-mail is geblokkeerd door de server van de geadresseerde, je hebt hier een notificatie over ontvangen.
Opnieuw verzonden de e-mail is opnieuw verzonden omdat deze eerder niet juist is afgeleverd.

Oplossingen voor niet afgeleverde mail

  • Wanneer een e-mail niet afgeleverd kan worden is het belangrijk dat je goed controleert of het ingevoerde e-mailadres juist is. Mogelijk heb je, een collega of cliënt een typefout gemaakt waardoor de e-mail niet afgeleverd kan worden. Pas het e-mailadres aan in het cliëntdossier door te klikken op "Wijzig" en vervolgens onder "E-mailadres" het juiste adres in te voeren. Bevestig met "Opslaan" rechtsonder. Vervolgens kun je de e-mail opnieuw versturen. Klik binnen het cliëntdossier op "Communicatie". Klik achter de niet verstuurde e-mail op "Open". Klik vervolgens op "Verstuur opnieuw".
  • Staat er bij "Laatste foutmelding" "Geblokkeerd omdat een eerdere aflevering niet is gelukt" maar weet je zeker dat het e-mailadres wel juist is? Neem dan contact op met MijnDiAd.
  • Wordt de er een foutmelding gegeven die start met "550 5.0.0." gegeven? Dan helpt het om de mail opnieuw te versturen.
  • Wanneer een e-mailadres is gemarkeerd "In spam", dan heeft de cliënt hoogstwaarschijnlijk de e-mail gemarkeerd als ongewenst/spam. Vraag in dit geval of de cliënt nog een ander e-mailadres heeft waar de e-mail naartoe gestuurd kan worden en pas het e-mailadres aan. Heeft de cliënt geen ander mailadres? Volg dan onderstaande stappen:
    • Vraag aan de cliënt om de e-mail niet meer als spam te markeren door de e-mail te verplaatsen van de Ongewenste mail naar de Postvak In map. Bij sommige mailproviders is er ook een optie om een e-mail weer als gewenst te markeren of om een Veilige afzender toe te voegen.
    • Probeer de e-mail nu opnieuw te versturen. Werkt dit niet? Neem contact op met MijnDiAd om het e-mailadres te laten deblokkeren.

Nog hulp nodig? Contact Contact