Afspraak factureren

Een afspraak/consult factureren kan op verschillende manieren:

1. Vanuit afspraak

  1. Open de afspraak vanuit de agenda of het cliëntdossier
  2. Rechtsboven in het consultscherm vind je het blok "facturatie"
  3. Voeg eventuele producten, kortingen of regels toe
  4. Selecteer "reeds voldaan" en de betreffende betaalmethode als van toepassing
  5. Kies "Maak factuur"
  6. Controleer het voorbeeld, selecteer de juiste verzendwijze en kies "Factuur definitief maken"

2. Facturatie --> Factureer afspraken

  1. Klik op 'Facturatie' en vervolgens op 'Factureer afspraken'. Je ziet hier alle consulten tot en met vandaag waarvoor nog geen factuur is gemaakt.
  2. Volg de stappen in de wizard om de facturen te maken.
  3. In de laatste stap worden de e-mailfacturen verzonden en kun je de print-facturen uitprinten.

  4. Klik op Facturatie --> Factuur aanmaken.
  5. Kies bovenin de cliënt of debiteur aan wie je de factuur wilt richten.
  6. Via de knop '+ Consult' kun je de consulten toevoegen die je wilt factureren.
  7. Eventueel kan je nog extra producten, of regels toevoegen aan de factuur.
  8. Klik op 'Maak factuur' 
  9. Selecteer de juiste verzendwijze en kies "Factuur definitief maken"

3. Consulten automatisch factureren

Je kunt de facturen ook automatisch laten maken. Klik hier voor meer informatie.

Nog hulp nodig? Contact Contact