Afspraak factureren
Een afspraak/consult factureren kan op verschillende manieren:
1. Vanuit afspraak
- Open de afspraak vanuit de agenda of het cliëntdossier
- Rechtsboven in het consultscherm vind je het blok "facturatie"
- Voeg eventuele producten, kortingen of regels toe
- Selecteer "reeds voldaan" en de betreffende betaalmethode als van toepassing
- Kies "Maak factuur"
- Controleer het voorbeeld, selecteer de juiste verzendwijze en kies "Factuur definitief maken"
2. Facturatie --> Factureer afspraken
- Klik op 'Facturatie' en vervolgens op 'Factureer afspraken'. Je ziet hier alle consulten tot en met vandaag waarvoor nog geen factuur is gemaakt.
- Volg de stappen in de wizard om de facturen te maken.
In de laatste stap worden de e-mailfacturen verzonden en kun je de print-facturen uitprinten.
- Klik op Facturatie --> Factuur aanmaken.
- Kies bovenin de cliënt of debiteur aan wie je de factuur wilt richten.
- Via de knop '+ Consult' kun je de consulten toevoegen die je wilt factureren.
- Eventueel kan je nog extra producten, of regels toevoegen aan de factuur.
- Klik op 'Maak factuur'
- Selecteer de juiste verzendwijze en kies "Factuur definitief maken"
3. Consulten automatisch factureren
Je kunt de facturen ook automatisch laten maken. Klik hier voor meer informatie.