E-mail inplannen

Hieronder kun je de stappen lezen voor het inplannen van het versturen van e-mails aan je cliënten.

1. E-mailsjabloon aanmaken

  1. Maak een e-mailsjabloon aan via Instellingen > Communicatie > E-mailinstellingen.
  2. Klik op Sjablonen > Sjabloon toevoegen.
  3. Maak het e-mailsjabloon. Gebruik placeholders via de knop '+ Gegevens invoegen' om bijvoorbeeld de naam van de cliënt automatisch in te laten voegen.
  4. Klik op 'Opslaan' om het e-mailsjabloon op te slaan.

2. E-mail inplannen

In een cliëntdossier een losse e-mail inplannen:

  1. Open een cliëntdossier en klik onderin op de tab Taken.
  2. Klik op 'Cliëntactie toevoegen'.
  3. Geef de actie een naam. Vul bij Notificatiedatum de datum in waarop de e-mail verzonden moet worden.
  4. Selecteer het e-mailsjabloon en pas de e-mail eventueel aan. Koppel indien gewenst een formulier dat de cliënt in kan vullen.
  5. Klik op 'Opslaan' om de e-mail in te plannen. De e-mail wordt op de ingestelde datum om 10.30 automatisch verstuurd.

3. Automatisch e-mails inplannen op basis van acties

Met deze optie kun je automatisch een e-mail laten inplannen op basis van een actie. Zo kun je bijvoorbeeld standaard 6 maanden nadat de cliënt op inactief is gezet een e-mail laten versturen. Op basis van de volgende triggers kunnen er acties gepland worden:

  • Nieuwe cliënt aangemaakt
  • Cliënt op actief gezet
  • Cliënt op inactief gezet
  • Cliënt geen afspraak heeft gehad
  • Voorafgaand aan een consult
  • Consult heeft plaatsgevonden
  • Voorafgaand aan een workshop
  • Workshop heeft plaatsgevonden
  • Voorafgaand aan het eerste consult/workshop van een traject
  • Consult/workshop van traject heeft plaatsgevonden

Automatische actie aanmaken

  1. Klik op Instellingen > Dossier > Cliënt instellingen.
  2. Klik rechts op 'Taken / Cliëntacties automatisch inplannen' --> 'Automatische actie toevoegen'.
  3. Selecteer 'E-mail inplannen'. 
  4. Stel het moment in en klik op Volgende.
  5. Maak de actie voor het versturen van een mail aan of selecteer een actiesjabloon als deze al is aangemaakt.
  6. Klik op 'Opslaan'.

In dit voorbeeld wordt er nu 1 week nadat de cliënt op inactief is gezet automatisch een e-mail gestuurd. Deze ingeplande e-mails zijn in het cliëntdossier onder de tab Taken terug te vinden.

Nog hulp nodig? Contact Contact