Automatisch e-mails inplannen op basis van acties

Met deze optie kun je automatisch een e-mail laten inplannen op basis van een actie. Zo kun je bijvoorbeeld standaard zes maanden nadat de cliënt op inactief is gezet een e-mail laten versturen. Op basis van de volgende triggers kunnen er acties gepland worden:

  • Nieuwe cliënt aangemaakt
  • Cliënt op actief gezet
  • Cliënt op inactief gezet
  • Cliënt geen afspraak heeft gehad
  • Voorafgaand aan een consult
  • Consult heeft plaatsgevonden
  • Voorafgaand aan een workshop
  • Workshop heeft plaatsgevonden
  • Voorafgaand aan het eerste consult/workshop van een traject
  • Consult/workshop van traject heeft plaatsgevonden

Indien een consult of workshop niet doorgaat wegens annulering of afwezigheid van de cliënt, zal er geen e-mail worden verzonden. De reden hiervan wordt vermeld in de taakomschrijving.

1. E-mailsjabloon aanmaken

  1. Maak een e-mailsjabloon aan via Instellingen -> Communicatie -> E-mail instellingen.
  2. Klik op Sjablonen -> Sjabloon toevoegen.
  3. Maak het e-mailsjabloon. Via de knop '+ Gegevens invoegen' kun je bijvoorbeeld de naam van de cliënt automatisch in te laten voegen.
  4. Klik op 'Opslaan' om het e-mailsjabloon op te slaan.

2. E-mail automatisch inplannen

  1. Klik op Instellingen -> Dossier -> Cliënt instellingen.
  2. Klik rechts op 'Taken / E-mail automatisch inplannen' -> 'Automatische actie toevoegen'.
  3. Selecteer 'E-mail inplannen'. 
  4. Stel het moment in en klik op Volgende.
  5. Selecteer een e-mailsjabloon.
  6. Klik op 'Opslaan'.

In dit voorbeeld wordt er nu 1 week nadat de cliënt op inactief is gezet automatisch een e-mail gestuurd. Deze ingeplande e-mails zijn in het cliëntdossier onder de tab Taken terug te vinden.

Nog hulp nodig? Contact Contact