Handmatig e-mail inplannen
Hieronder kun je de stappen lezen voor het inplannen van e-mails aan je cliënten.
E-mail inplannen in cliëntdossier
- Open een cliëntdossier en klik onderin op de tab Communicatie.
- Klik op 'Verstuur'.
- Klik op 'E-mail'.
- Maak de mail of selecteer een e-mailsjabloon en pas de e-mail eventueel aan.
- Klik op het pijltje naast 'Versturen'.
Klik op 'Inplannen'.
- Kies een datum.
- Klik op 'Inplannen' om de e-mail in te plannen. De e-mail wordt op de ingestelde datum rond 10:00u automatisch verstuurd.
E-mailsjabloon aanmaken (optioneel)
Je kunt ook een e-mailsjabloon gebruiken voor e-mails die je vaker stuurt:
- Maak een e-mailsjabloon aan via Instellingen -> Communicatie -> E-mailinstellingen.
- Klik op Sjablonen -> Sjabloon toevoegen.
- Maak het e-mailsjabloon. Via de knop '+ Gegevens invoegen' kun je bijvoorbeeld de naam van de cliënt automatisch in laten voegen.
- Klik op 'Opslaan' om het e-mailsjabloon op te slaan.