Taken voor cliënten aanmaken

Als je gebruik maakt van de module Cliëntomgeving kun je ook taken voor cliënten aanmaken.

Taak aanmaken voor cliënt

Om een losse taak aan te maken voor de cliënt volg je de volgende stappen:

  1. Open het cliëntdossier en klik onderin op de tab Taken.
  2. Klik op 'Cliëntactie toevoegen'.
  3. Klik op 'Lege actie'.
  4. Klik op 'Taak voor cliënt' en vul minimaal de naam en vervaldatum van de taak in.
  5. Vul eventueel een herhaalpatroon voor de taak in door 'Herhalen' aan te vinken. 
  6. Klik op 'Extra opties' om een meting of artikel aan de taak te koppelen. Bij een meting dient de cliënt de geselecteerde meting in te voeren en bij artikel wordt er een knop getoond om direct het artikel te kunnen lezen.
  7. Selecteer bij e-mailsjabloon de e-mail die je wilt versturen indien een cliënt de taak op de vervaldatum nog niet heeft voltooid (optioneel).
  8. Klik op 'Opslaan' om de taak voor de cliënt aan te maken.

Sjablonen voor cliënttaken gebruiken

Met sjablonen kun je taak-sjablonen aanmaken zodat je vanuit het cliëntdossier snel taken kunt aanmaken.
  1. Ga naar Instellingen --> Algemeen --> Sjablonen --> Taak / Cliëntactie sjablonen.
  2. Klik op 'Sjabloon toevoegen' en kies voor 'Taak voor cliënt'.
  3. Vink 'Extra opties' aan om een artikel aan de taak te koppelen. Zo kun je bijvoorbeeld een opdracht aanmaken met een gekoppeld artikel met meer informatie over deze opdracht.

Nog hulp nodig? Contact Contact