Taken voor cliënten aanmaken

Als je gebruik maakt van de module Cliëntomgeving kun je ook taken voor cliënten aanmaken.

Taak aanmaken voor cliënt

Om een losse taak aan te maken voor de cliënt volg je de volgende stappen:

  1. Open het cliëntdossier en klik onderin op de tab Taken.
  2. Klik op 'Cliëntactie toevoegen'.
  3. Klik op 'Lege actie'.
  4. Klik op 'Taak voor cliënt' en vul minimaal de naam en vervaldatum van de taak in.
  5. Vul eventueel een herhaalpatroon voor de taak in door 'Herhalen' aan te vinken. 
  6. Klik op 'Extra opties' om een meting of artikel aan de taak te koppelen. Bij een meting dient de cliënt de geselecteerde meting in te voeren en bij artikel wordt er een knop getoond om direct het artikel te kunnen lezen.
  7. Selecteer bij e-mailsjabloon de e-mail die je wilt versturen indien een cliënt de taak op de vervaldatum nog niet heeft voltooid (optioneel).
  8. Klik op 'Opslaan' om de taak voor de cliënt aan te maken.

Sjablonen voor cliënttaken gebruiken

Met sjablonen kun je taak-sjablonen aanmaken zodat je vanuit het cliëntdossier snel taken kunt aanmaken.
  1. Ga naar Instellingen -> Algemeen -> Sjablonen -> Taak / Cliëntactie sjablonen.
  2. Klik op 'Sjabloon toevoegen' en kies voor 'Taak voor cliënt'.
  3. Vink 'Extra opties' aan om een artikel aan de taak te koppelen. Zo kun je bijvoorbeeld een opdracht aanmaken met een gekoppeld artikel met meer informatie over deze opdracht.

Automatisch taken aanmaken voor cliënten

Met deze optie kun je automatisch een taak laten inplannen op basis van een actie. Zo kun je bijvoorbeeld een taak aanmaken voor de cliënt voor het maken van een bepaalde opdracht nadat een consult van een bepaald afspraaktype plaatsgevonden heeft. Op basis van de volgende triggers kunnen er acties gepland worden:

  • Nieuwe cliënt aangemaakt
  • Cliënt op actief gezet
  • Cliënt op inactief gezet
  • Cliënt geen afspraak heeft gehad
  • Voorafgaand aan een consult
  • Op de dag van het consult
  • Consult heeft plaatsgevonden 
  • Voorafgaand aan een workshop
  • Op de dag van de workshop
  • Workshop heeft plaatsgevonden
  • Voorafgaand aan het eerste consult/workshop van een traject
  • Eerste consult/workshop van traject heeft plaatsgevonden
  • Laatste consult/workshop van traject heeft plaatsgevonden

Automatische taak aanmaken

  1. Klik op Instellingen --> Dossier --> Cliënt instellingen.
  2. Klik rechts op 'Taken / Cliëntacties automatisch inplannen' --> 'Automatische actie toevoegen'.
  3. Selecteer 'Taak voor cliënt'.

  4. Selecteer het moment dat de taak aangemaakt moet gaan worden o.b.v. een bepaalde actie van cliënt, consult, workshop of traject. In dit voorbeeld kiezen we voor 'Consult heeft plaatsgevonden'.
  5. Stel vervolgens de vervaldatum in op welke termijn na het moment de actie dient plaats te vinden. Bijvoorbeeld '1 dag nadat consult heeft plaatsgevonden' .
  6. Koppel eventueel de taak aan een specifiek afspraaktype.
  7. Klik op 'Volgende'.
  8. Geef een naam en omschrijving.

  9. Voeg eventueel een ToDo lijst toe. Daar kun je een item ook gelijk aan een betreffend artikel koppelen, en een meting laten invullen:

  10. Stel eventueel nog een e-mailsjabloon in die verzonden wordt bij het niet op tijd voltooien van de taak.
  11. Sla de automatische taak op.

Nog hulp nodig? Contact Contact