Hoe kan ik een waarnemer toegang geven?

Tijdens je afwezigheid kun je een waarnemer toegang geven tot jouw cliëntgegevens in MijnDiAd. Op deze manier heeft de waarnemer toegang tot de actuele cliëntgegevens en kunnen deze worden bijgewerkt. Je kunt deze rol ook voor behandelaren gebruiken indien je deze minder rechten dan de behandelaar rol wilt geven.

Hoe kan ik een waarnemer toevoegen/verwijderen?

Toevoegen

  1. Klik op "Instellingen" en ga vervolgens naar Gebruikers / Rechten > Gebruikers.
  2. Klik op "+ Gebruiker toevoegen".
  3. Selecteer "Waarnemer" en voer vervolgens de naam, het e-mailadres en het mobiele nummer in. Klik op "Volgende".
  4. Stel eventueel een wachtwoord in of laat deze velden open zodat de waarnemer zelf een wachtwoord kan instellen. Klik op "Volgende".
  5. Selecteer tot slot welke e-mailnotificaties de waarnemer dient te ontvangen en klik op "Opslaan". 

De waarnemer ontvangt nu een e-mail en kan hiermee zelf een wachtwoord instellen en daarna direct inloggen in MijnDiAd.

Verwijderen

  • Klik op "Instellingen" en ga vervolgens naar Gebruikers / Rechten > Gebruikers.
  • Klik achter de naam van de waarnemer op "Wijzig".
  • Klik op de "Verwijder" knop om de waarnemer te verwijderen. Na het verwijderen heeft de waarnemer geen toegang meer tot jouw MijnDiAd omgeving. Indien je de toegang tijdelijk wilt blokkeren, kies dan voor "Deactiveer account". Op die manier is er tijdelijk geen toegang, maar kun je later de waarnemer eenvoudig weer toegang geven door het account te activeren.

Hoe kan ik een waarnemer minder of meer rechten geven?

Alleen de hoofdgebruiker van de omgeving kan de rechten aanpassen. Via Instellingen > Gebruikers / Rechten > Rechten kun je zien wat een gebruiker met de rol van waarnemer wel en niet kan doen.

Let op: Hoofdgebruikers hebben altijd alle rechten. Klik hier voor meer informatie.


Waarnemer (of andere gebruiker) tijdelijk deactiveren

1. Ga naar Instellingen > Gebruikers / Rechten > Gebruikers.

2. Klik op "Wijzig" bij de betreffende gebruiker.

3. Onder het tabje "Algemeen" zie je de knop "Deactiveer account".

De gebruiker kan nu niet meer inloggen. Via dezelfde weg kun je de gebruiker weer activeren op het moment dat dit nodig is.

Nog hulp nodig? Contact Contact