Gebruiker toevoegen

Je kunt meerdere gebruikers met verschillende rollen toegang geven tot je omgeving. Per gebruikersrol zijn de rechten in te stellen.

Hoe kan ik een gebruiker toevoegen/verwijderen?

Toevoegen

  1. Klik op Instellingen en klik vervolgens onder het kopje Algemeen op Gebruikers / Rechten > Gebruikers.
  2. Klik op "+ Gebruiker toevoegen".
  3. Kies de gewenste gebruikersrol.

  4. Voer de naam, het e-mailadres, het telefoonnummer in en upload eventueel een profielfoto.
  5. Klik op "Volgende".
  6. Stel eventueel al een wachtwoord in of laat deze velden open zodat de gebruiker zelf een wachtwoord kan instellen. Klik op "Volgende".
  7. Kies uit de e-mailnotificaties die dienen te worden verstuurd en klik tot slot op "Opslaan".

De gebruiker ontvangt nu een e-mail en kan hiermee zelf een wachtwoord instellen.

Verwijderen

  • Klik op Instellingen en klik vervolgens onder het kopje Algemeen op Gebruikers / Rechten --> Gebruikers.
  • Klik achter de naam van de gebruiker op "Wijzig".
  • Klik op de "Verwijder" knop om de gebruiker te verwijderen. Na het verwijderen heeft de gebruiker geen toegang meer tot jouw MijnDiAd omgeving. Indien je de toegang tijdelijk wilt blokkeren, kies dan voor 'Deactiveer account'. Op die manier is er tijdelijk geen toegang, maar kun je later de gebruiker eenvoudig weer toegang geven door het account te activeren.

Gebruikersrollen

Behandelaar

Een behandelaar heeft een eigen agenda waarin afspraken met cliënten ingepland kunnen worden. De behandelaar heeft altijd toegang tot de afspraken en dossiers, ook kan een behandelaar facturen maken en deze inzien.

Waarnemer

Tijdens je afwezigheid kun je een waarnemer toegang geven tot jouw cliëntgegevens in MijnDiAd. Op deze manier heeft de waarnemer toegang tot de actuele cliëntgegevens en kunnen deze worden bijgewerkt. Je kunt deze rol ook voor behandelaren gebruiken indien je deze minder rechten dan de Behandelaar-rol wilt geven.

Boekhouder

Een boekhouder kan enkel bij de financiële gegevens in MijnDiAd. De boekhouder kan dus niet de cliëntdossiers bekijken.

Assistent

Een gebruiker met de rol assistent kan o.a. afspraken plannen, cliënten toevoegen en facturen inzien. Een assistent heeft echter géén eigen agenda en kan dus alleen afspraken maken in de agenda van andere gebruikers (met de rollen behandelaar of waarnemer). 

Hoofdgebruiker

Bij elke gebruikersrol kan ervoor gekozen worden om de gebruiker hoofdgebruiker te maken. Een hoofdgebruiker kan andere gebruikers aanmaken en de rechten wijzigen. Als voorbeeld: een Assistent met Hoofdgebruiker-rechten kan ook zichzelf meer rechten geven of rechten van andere aanpassen. Ook hebben hoofdgebruikers altijd toegang tot alle cliëntdossiers en instellingen.

Hoe kan ik aanpassen wat een gebruiker wel en niet kan doen?

  1. Klik op Instellingen --> Algemeen --> Gebruikers / Rechten --> Rechten.
  2. Vink de functies aan/uit die een gebruiker met de betreffende rol wel en niet mag gebruiken.

Nog hulp nodig? Contact Contact