Hoe kan ik een factuur wijzigen?

Als een factuur definitief is gemaakt kan deze niet meer gewijzigd worden. Het is wettelijk namelijk niet toegestaan om eenmaal gemaakte facturen nog te wijzigen. Een factuur in MijnDiAd is definitief als deze een factuurnummer en factuurdatum heeft gekregen. Alle facturen zijn te vinden via Facturatie in het linkermenu.

Indien er een fout in een factuur zit zijn er 2 mogelijkheden:

Factuur verwijderen

Dit kan alleen onder de volgende voorwaarden:

  • Alleen de laatst aangemaakte factuur kan verwijderd worden, omdat anders de factuurnummering niet meer klopt.
  • Als je geen 'Kopie van alle facturen versturen naar' e-mailadres hebt ingesteld.

Als aan deze voorwaarden wordt voldaan, kun je hier lezen hoe je de factuur verwijdert: Factuur verwijderen. In dit artikel vind je ook een uitleg hoe je de instelling 'Kopie van alle facturen versturen naar' kunt wijzigen. 

Factuur crediteren

Een eerder aangemaakte factuur waar een fout op zit kun je crediteren. Na het crediteren kun je het consult of de producten opnieuw factureren. Zie voor de uitleg hierover: Factuur crediteren.

Nog hulp nodig? Contact Contact