Ontwerp, teksten en talen cliëntschermen instellen

Cliënten kunnen op uitnodiging zelf een aantal acties binnen MijnDiAd uitvoeren. Het ontwerp van de schermen waarin ze dit doen kun je aanpassen, zodat deze aansluiten bij je huisstijl.

Kleuren en praktijklogo toevoegen

Volg onderstaande stappen om je praktijklogo en de kleuren in te stellen.

  1. Klik op Instellingen > Communicatie > 'Ontwerp cliëntschermen' en klik op de tab 'Ontwerp'.

  2. Upload je praktijklogo. Let op: alleen kleine, liggende logo's worden netjes getoond. Je kunt dit in het voorbeeldscherm direct zien.
  3. Stel de kleuren in die passen bij je praktijk.
  4. Klik als je klaar bent op 'Opslaan' om de wijzigingen op te slaan.

Eigen CSS instellen

Je kunt zelf CSS toevoegen. Dit is een stukje code waarmee je de opmaak kunt aanpassen. De CSS kan als volgt worden toegevoegd:
  1. Klik op Instellingen > Communicatie > Ontwerp cliëntschermen.
  2. Klik rechts op 'Ontwerp'. 
  3. Onder de 'Opslaan'-knop kun je klikken op 'Eigen CSS instellen' om de gewenste CSS code toe te voegen. Je hebt hiervoor wel kennis van CSS nodig.

Vraag je websitebouwer eventueel om hulp. MijnDiAd levert geen ondersteuning op het instellen van CSS.

Introductieteksten instellen

De tekst bovenaan de cliëntschermen kun je zelf aanpassen.

  1. Klik op Instellingen > Communicatie > Ontwerp cliëntschermen. Klik rechts op de tab 'Introductietekst' om de teksten aan te passen. De aangepaste teksten worden automatisch opgeslagen.

Indien je de standaardteksten wilt herstellen, klik je bovenaan op de knop 'Herstel naar standaardteksten'.

Succes meldingen instellen

Het is tevens mogelijk de meldingen aan te passen die worden getoond aan de cliënt wanneer er sprake is van een succesvolle actie. Bijvoorbeeld wanneer de cliënt een afspraak heeft ingepland via de online afspraken planner. 

Je stel dit als volgt in:

  1. Klik op Instellingen > Communicatie > Ontwerp cliëntschermen
  2. Klik rechts op de tab 'Succes meldingen' om de meldingen aan te passen. 
  3. Klik onder de melding die je wilt aanpassen op 'Aanpassen'. Voer de gewenste wijzigingen door en bevestig met 'Opslaan'.

Engels toevoegen aan cliëntschermen

Je kunt de schermen voor cliënten ook in het Engels beschikbaar maken.

  1. Klik op Instellingen > Communicatie > Ontwerp cliëntschermen.
  2. Klik op de tab 'Taal'.
  3. Selecteer 'en' voor Engels.

De cliënt krijgt nu rechtsboven in de volgende schermen de optie om naar Engels te wisselen door te klikken op de gewenste taal:

  • Gegevens aanvullen scherm
  • Formulier invullen scherm
  • Online afspraken plannen scherm
  • Workshop inschrijven scherm
  • Cliëntomgeving

Nog hulp nodig? Contact Contact