Cliënten zelf een afspraak laten plannen
Met MijnDiAd kun je jouw cliënten zelf een afspraak laten plannen. Hierdoor kunnen nieuwe en bestaande cliënten laagdrempelig en 24/7 een afspraak bij je inplannen, zonder dat je de controle over de agenda verliest.
Allereerst een korte video om te laten zien hoe het werkt:
Het activeren van de online afspraken planner voor cliënten werkt als volgt:
- Je stelt eerst het rooster met je beschikbaarheid in via Instellingen > Rooster / Planner.
- Je zet de optie "Cliënten online een afspraken laten plannen" aan via Instellingen > Online plannen & verzetten > Online afspraken plannen.
- Je geeft per afspraaktype (Instellingen-> Algemeen-Afspraaktypes &trajecten-> Afspraaktypes-> Wijzig-> Online plannen) aan welke afspraaktypes cliënten zelf mogen inplannen.
- Je deelt de link naar de online planner op je website en/of in je e-mail handtekening.
De cliënt kan vervolgens zelf een afspraak inplannen. Het scherm voor het plannen ziet er als volgt uit (de kleuren kun je zelf instellen):
Nadat de cliënt een datum en tijd heeft gekozen en persoonsgegevens heeft ingevoerd krijg je in MijnDiAd een melding dat er een nieuw afspraakverzoek is. Je klikt op het verzoek om de afspraak te bevestigen. De afspraak is nu gepland en de cliënt krijgt een bevestiging.
Instellen online afspraken plannen
In het volgende artikel vind je alle informatie over het instellen van online afspraken plannen: Online afspraken plannen instellen.
Vakantie / afwezigheid
Om de planner niet beschikbaar te maken in een bepaalde periode (bijvoorbeeld i.v.m. vakantie), kun je eenvoudig een overige afspraak inplannen in je agenda. Je maakt dan een overige afspraak aan met een herhalingspatroon gedurende de periode dat je afwezig bent. Op die manier wordt deze periode geblokkeerd in de planner voor cliënten. Voor meer informatie over het plannen van een overige afspraak: Overige afspraak plannen.