Sjablonen voor documenten / offertes / akkoordverklaringen

Documentsjablonen kun je zien als het briefpapier (achtergrond) voor je documenten, offertes en akkoordverklaringen.

Sjablonen voor documenten instellen

Je kunt zelf je documentsjablonen aanmaken en volledig naar wens inrichten.

  1. Klik op Instellingen > Sjablonen.
  2. Klik rechts op de tab 'Documentsjablonen'.
  3. Klik op 'Wijzig' achter 'Cliënt document sjabloon'.
  4. Stel bovenin de juiste naam in en selecteer bij 'Beschikbaar in' in welke onderdelen van het dossier je het sjabloon wilt kunnen gebruiken.
  5. Richt het sjabloon in, aan de rechterkant zie je het voorbeeld, aan de linkerkant kun je de inhoud en opmaak instellen.
  6. Klik op de verschillende onderdelen (Inhoud, Vormgeving, Bedrijfsgegevens en Geavanceerd) om het sjabloon op te maken.
  7. Klik op 'Opslaan' als het sjabloon klaar is.

Dit sjabloon kun je vanaf nu gebruiken in de cliëntdossiers op de plekken die je bij 'Beschikbaar in' hebt aangegeven.

Sjablonen voor documenten dupliceren

Je kunt een bestaand documentsjabloon dupliceren om zo snel vergelijkbare sjablonen te maken.

  1. Klik op Instellingen > Sjablonen.
  2. Klik rechts op de tab 'Documentsjablonen'.
  3. Klik op het pijltje naast de 'Wijzig' knop en klik op Dupliceer

Nog hulp nodig? Contact Contact