Sjablonen voor documenten / offertes / akkoordverklaringen / recepten

Documentsjablonen kun je zien als het briefpapier (achtergrond) voor je documenten, offertes, akkoordverklaringen en recepten.

Nieuw sjabloon maken

Standaard staan er een aantal sjablonen in MijnDiAd. Als je zelf een nieuw documentsjabloon wilt aanmaken volg je de onderstaande stappen.

  1. Ga naar Instellingen > Sjablonen.
  2. Klik op de tab 'Documentsjablonen'.
  3. Om een nieuw sjabloon toe te voegen klik je op de groene knop '+Documentsjabloon toevoegen'.

Sjablonen voor documenten aanpassen

Je kunt zelf bestaande documentsjablonen aanpassen en volledig naar wens inrichten. Hieronder vind je als voorbeeld het aanpassen van een cliënt document sjabloon.

  1. Ga naar Instellingen > Sjablonen.
  2. Klik rechts op de tab 'Documentsjablonen'.
  3. Klik op 'Wijzig' achter 'Cliënt document sjabloon'.
  4. Stel bovenin de juiste naam in en selecteer bij 'Beschikbaar in' in welke onderdelen van het dossier je het sjabloon wilt kunnen gebruiken.
  5. Richt het sjabloon in: aan de rechterkant zie je het voorbeeld, aan de linkerkant kun je de inhoud en opmaak instellen.
  6. Klik op de verschillende onderdelen (Inhoud, Vormgeving, Bedrijfsgegevens en Geavanceerd) om het sjabloon op te maken.
  7. Klik op 'Opslaan' als het sjabloon klaar is.

Dit sjabloon kun je vanaf nu gebruiken in de cliëntdossiers op de plekken die je bij 'Beschikbaar in' hebt aangegeven.

Sjablonen voor documenten dupliceren

Je kunt een bestaand documentsjabloon dupliceren om op die manier snel vergelijkbare sjablonen te maken.

  1. Ga naar Instellingen > Sjablonen.
  2. Klik rechts op de tab 'Documentsjablonen'.
  3. Klik op het pijltje naast de 'Wijzig' knop en klik op 'Dupliceer'.

Nog hulp nodig? Contact Contact