Het invoeren van een notitie of een rapportage

Met behulp van de Rapportage en Notitie functie kun je in MijnDiAd gemakkelijk een dossier aanleggen. Bovendien is het bij deze functies mogelijk om een tijdlijn op te roepen van de rapportages / notities uit het verleden. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je gebruik kunt maken van deze functies en wordt beschreven hoe je revisies (eerdere versies) kunt bekijken en terugzettten.

Rapportage / Notities toevoegen

Een rapportage is altijd gekoppeld aan een consult. Per consult heb je een uniek Rapportage veld. Zodoende kun je iedere keer consultspecifieke informatie vastleggen. Er dient dus een consult te zijn ingepland in je agenda om een rapportage bij dit consult te kunnen invoeren. 

  1. Voor het invoeren van een Rapportage open je het consult.
  2. In de consultweergave vind je het veld 'Rapportage' waarin je het verslag van de afspraak kan invoeren.

Naast de consultrapportages zijn er ook Notities. Deze vind je in het dossier van een cliënt. Deze notities kun je gebruiken voor algemene informatie/notities en/of je intakegegevens van de cliënt.

Je kunt in deze Rapportage en Notitie velden je rapportage/notitie typen en met de verschillende opties je tekst verfraaien, bijvoorbeeld door deze vet te maken of lettergrote of tekstkleur aan te passen. Tevens kun je bijvoorbeeld een geordende lijst, ongeordende lijst of tabel invoegen. Ga met je muis over de verschillende tekens van de menubalk om alle opties te ontdekken en maak het verslag naar wens. 

Sjabloon invoegen

Ook is het mogelijk om een sjabloon in te voegen in een rapportage of notitie. Klik daarvoor op '+ Sjabloon invoegen' en selecteer het gewenste sjabloon. Vervolgens kun je in het sjabloon de rapportage/notitie invoeren. In het volgende artikel wordt uitgelegd hoe je een sjabloon kan toevoegen: Tekstverwerker sjablonen voor rapportages, documenten, berichten

Rapportage / notitie tonen in Cliëntomgeving

Met het vinkje 'Toon rapportage in cliëntomgeving' geef je aan, indien je gebruikmaakt van de cliëntomgeving, of de rapportage/notitie getoond wordt in de cliëntomgeving van de desbetreffende cliënt. Je kunt er dus ook voor kiezen om deze niet te tonen door dit niet aan te vinken.

Tijdlijn oproepen van rapportages / notities

Vanuit een consult kun je een overzichtelijke tijdlijn oproepen van de verschillende rapportages per behandeling. 

  • Klik binnen de Rapportage op de knop 'Toon rapportages' om een overzicht te krijgen van de ingevulde rapportages.
  • Om de notities in te zien kies je voor 'Toon notities'. Vervolgens krijg je een voorvertoning te zien van de verschillende rapportages of notities. Je kunt de volledige rapportage bekijken door op de titel van het betreffende consult te klikken.

Revisies

Iedere paar seconden worden de wijzigingen die je doorvoert in een rapportage of notitie automatisch opgeslagen onder 'Revisies' (maar alleen als je computer/telefoon verbonden is met het internet). Als je dus per ongeluk iets hebt verwijderd is dit meestal nog terug te halen. 

  1. Ga naar 'Notities' in het cliëntendossier als je een revisie wilt opvragen van de notities. Ga naar 'Rapportage' van een behandeling om hetzelfde te doen met een rapportage. 
  2. Klik rechts op de knop met de drie puntjes en vervolgens op de knop met het klokje 'Revisies'. 

  3. Vervolgens kun je de revisies inzien en eventueel terugzetten door te klikken op 'Zet terug'.

Per rapportage/notitie worden er maximaal 5 revisies voor 6 maanden bewaard.

Nog hulp nodig? Contact Contact