Cliënten uitnodigen voor de cliëntomgeving

Cliënten kunnen op verschillende manieren worden uitgenodigd voor de Cliëntomgeving. Je dient de module Cliëntomgeving geactiveerd te hebben om deze opties te gebruiken.

Bestaande cliënten uitnodigen voor cliëntomgeving

Uitnodiging per cliënt

Bestaande cliënten krijgen pas toegang nadat je de cliënt een uitnodiging hebt verstuurd. De cliënt ontvangt een mail met een link om het wachtwoord in te stellen.

  1. Open een cliëntdossier.
  2. Klik rechtsboven op de tab "Cliëntomgeving".
  3. Klik op "Stuur uitnodiging".

  4. Pas de inhoud van de e-mail eventueel aan. Zorg dat [klik hier] erin blijft staan. Dit wordt automatisch vervangen door de link waarmee de cliënt het account kan activeren.
  5. Klik op "Verzenden".
  6. De cliënt ontvangt een mail met een link. Hiermee kan de cliënt een wachtwoord instellen en daarna inloggen op de Cliëntomgeving.

In bulk cliënten uitnodigen

Het is ook mogelijk meerdere cliënten tegelijk uit te nodigen voor de Cliëntomgeving. Dit doe je als volgt:

  1. Klik op "Cliënten" in het linkermenu.
  2. Klik rechts boven op de knop met de drie puntjes en het pijltje. Klik daarna op "Bulk opties".
  3. Selecteer de cliënten en klik op "Verstuur" > "Uitnodigingsmail cliëntomgeving".

  4. Pas eventueel de inhoud van de uitnodigingsmail aan en klik op "Verzenden".

De geselecteerde cliënten ontvangen nu de uitnodigingsmail en kunnen hiermee zelf hun login voor de cliëntomgeving aanmaken.

Nieuwe cliënt uitnodigen voor cliëntomgeving

  1. Klik op "Cliënten" > "Cliënt uitnodigen".
  2. Selecteer bij "Waarvoor wil je de cliënt uitnodigen" de optie "Cliëntomgeving en gegevens aanvullen".

  3. Vul de gegevens in en klik op "Opslaan" om de uitnodiging te verzenden.

Cliënt uitnodigen via afspraakverzoek

  1. Ga naar Instellingen > Online plannen & verzetten > Online afspraken plannen.
  2. Ga naar "Verzoeken automatisch accepteren" / "Verzoeken automatisch accepteren indien...".
  3. Kies voor een optie waar een cliënt automatisch wordt uitgenodigd wanneer diegene een afspraakverzoek heeft gedaan.

Inloggen op account van andere cliënt

Je kunt een cliënt toegang geven voor de Cliëntomgeving van een andere cliënt. Op deze manier kan een ouder bijvoorbeeld met zijn eigen account ook toegang krijgen tot de Cliëntomgeving van hun kind(eren).

  1. Open het cliëntdossier van de cliënt die toegang moet krijgen.
  2. Zorg dat de cliënt is uitgenodigd voor de cliëntomgeving via de tab Cliëntomgeving.
  3. Klik op "+ Toevoegen" om de cliënt te selecteren waarvoor de cliënt (naast het eigen dossier) toegang dient te krijgen.
  4. Klik op "Opslaan".
  5. De cliënt kan nu in de Cliëntomgeving via de knop "Wissel account" wisselen tussen de twee cliëntomgevingen.

Nog hulp nodig? Contact Contact