Klachten in cliëntdossier bijhouden

Met de optie Klachten kun je de klachten van de cliënt op een gestructureerde manier bijhouden. MijnDiAd maakt hiervoor gebruik van de ICPC codering, zie voor meer info: ICPC codering

Bijhouden van Klachten inschakelen

  1. Ga naar Instellingen --> Dossier --> Cliënt instellingen
  2. Klik op 'Klachten'
  3. Vink 'Bijhouden van klachten' aan

Klachten vastleggen in cliëntdossier

  1. Open een cliëntdossier. Onder de tab Consulten zul je een extra tab Klachten zien. Klik hierop om een klacht toe te voegen.

  2. Klik op 'Klacht toevoegen'
  3. Zoek de klacht op en selecteer de startdatum van de klacht
  4. Klik op Opslaan
  5. Voeg op dezelfde manier eventueel meerdere klachten toe.

Consult koppelen aan een klacht

Bij het plannen van een afspraak kun je vanaf nu het consult aan een klacht koppelen. Op de manier krijg je inzicht hoeveel behandelingen je per klacht hebt uitgevoerd.

Klachtscore per klacht bijhouden

Het is mogelijk de meting Klachtscore te gebruiken om de score per klacht bij te houden. Op die manier kun je het verloop van de klachtscore gedurende de behandeling monitoren.

Je doet dit als volgt:

  1. Zorg dat de meting Klachtscore staat ingeschakeld via Instellingen -> Dossier -> Cliënt instellingen. Klik rechts op Metingen en zet een vinkje bij 'Klachtscore'.
  2. Open een cliëntdossier en voeg de klacht toe (zie hierboven 'Klachten vastleggen in cliëntdossier').
  3. Ga naar de tab Metingen in het cliëntdossier en klik op 'Klachtscore'
  4. Voeg een klachtscore toe en selecteer hierbij de klacht
  5. Klik op Opslaan om de meting toe te voegen


Klachtscore per klacht in zien

  1. Klik in het cliëntdossier op het paneel Klachten
  2. Klik bij de betreffende klacht op Tonen
  3. In het blok 'Klachtscore' zie je de metingen van de betreffende klacht. Door op 'Grafiek' te klikken. kun je deze metingen ook in grafiekvorm bekijken.

Nog hulp nodig? Contact Contact