Hoe kan ik de juiste afspraaktypes instellen?

Je kunt zelf de verschillende afspraaktypes voor de agenda instellen. Op deze manier wordt tevens direct de basis voor de factuur aan de cliënt gelegd. 

Het afspraaktype bevat o.a. een naam, tijdsduur, tarief en eventuele prestatiecodes. Ook kun je een kleur toekennen aan een afspraaktype, zodat je dit makkelijk kunt herkennen in je agenda.

Afspraaktype toevoegen

Je voegt een afspraaktype als volgt toe:

  1. Klik op Instellingen > Afspraaktypes / Trajecten > Afspraaktypes.
  2. Klik op "+ Afspraaktype toevoegen" om een nieuwe soort afspraak aan te maken.
  3. Volg de stappen om het afspraaktype toe te voegen.

Afspraaktype aanpassen

  1. Klik op "Wijzig" achter de naam van het afspraaktype dat je aan wilt passen. Bovenin zie je enkele tabs met de soorten instellingen. Deze instellingen hebben betrekking op de facturatie (Financieel), het boeken via de online afspraken planner (Online plannen), de mails die verstuurd worden als bevestiging of herinnering voor de afspraak (Communicatie) en enkele geavanceerde instellingen (Geavanceerd).
  2. Klik op de betreffende tab en voer de aanpassingen door.

  3. Klik op "Opslaan" om de wijzigingen door te voeren. De wijziging wordt bij alle cliënten en bij alle nog niet gefactureerde consulten doorgevoerd.

Zie voor meer info over het wijzigen van je tarieven het volgende artikel: Tarieven verhogen of verlagen.

Nog hulp nodig? Contact Contact