Hoe werken de vragenlijsten in MijnDiAd?

In MijnDiAd heb je mogelijkheid om zelf een vragenlijst aan te maken. Dit kan bijvoorbeeld een intake vragenlijst van de praktijk zijn die door de cliënten digitaal ingevuld kan worden.

In dit artikel wordt uitgelegd hoe de vragenlijsten in MijnDiAd werken.

Vragenlijst zelf aanmaken

De eerste stap is om een vragenlijst aan te maken. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Login op je MijnDiAd omgeving
  2. Klik rechtsboven op 'Instellingen'
  3. Klik op 'Vragenlijsten' in het onderdeel 'Dossier'
  4. Klik op 'Vragenlijst toevoegen' en kies 'Zelf een vragenlijst maken'
  5. Geef de vragenlijst een titel en eventueel een beschrijving

  6. Maak de vragen aan door op '+ Vraag toevoegen' te klikken, voer de vraag en het type antwoord in en geef aan of de vraag verplicht is om in te vullen.
  7. Klik op Opslaan om de vraag op te slaan.
  8. Herhaal deze stappen voor elke vraag
  9. De volgorde van de vragen in de vragenlijst kun je wijzigen door bij een vraag op Wijzig te klikken en dan op de pijltjes rechtsonder te klikken.
  10. Klik daarna op Opslaan om de vragenlijst op te slaan.

De vragenlijst is nu aangemaakt en kan gebruikt worden!

Secties gebruiken in vragenlijsten

Met secties kun je de vragenlijst voor de cliënt opdelen in stukken. Na het invullen van een sectie zal de cliënt op Volgende klikken om naar de volgende sectie te gaan totdat de hele vragenlijst is ingevuld. Om secties gebruiken:

  1. Klik op Wijzig achter een vragenlijst.
  2. Klik op ' + Sectie toevoegen'
  3. Geef de sectie een titel en beschrijving en voeg de vragen binnen de sectie toe

Vragenlijst meesturen bij uitnodigen nieuwe cliënt

  1. Klik op 'Cliënten' en vervolgens op 'Cliënt uitnodigen'
  2. Vul de gegevens van de cliënt in en selecteer in het onderdeel 'Vragenlijst meesturen' de gewenste vragenlijst

  3. Klik op 'Opslaan' om de uitnodiging (inclusief de vragenlijst) te versturen.


Bestaande cliënt uitnodigen om een vragenlijst in te vullen.

Ook bestaande cliënten kunnen worden uitgenodigd om een vragenlijst in te vullen. Bijvoorbeeld voor een tussentijdse evaluatie. Om een cliënt uit te nodigen de vragenlijst in te vullen:

  1. Open het cliëntdossier of open een consult van de cliënt
  2. Klik op de tab 'Vragenlijsten'
  3. Klik op 'Vragenlijst toevoegen'
  4. Selecteer de vragenlijst en kies voor 'Cliënt (uitnodiging via e-mail).'

  5. De cliënt ontvangt nu een e-mail met een link om de vragenlijst op een beveiligde pagina in te vullen.

Antwoorden van de cliënt bekijken

Zodra de cliënt de vragenlijst heeft ingevuld ontvang je een mailtje (en een notificatie in MijnDiAd) met hierin een link naar MijnDiAd om de antwoorden te bekijken.

De vragenlijst en antwoorden zijn te vinden in het cliëntdossier, onderin in de tab Vragenlijsten. Klik bij de betreffende vragenlijst op Tonen om de antwoorden te bekijken, aan te vullen of aan te passen.

Nog hulp nodig? Contact Contact