Formulier meesturen met afspraakherinnering of afspraakbevestiging

Het is mogelijk om een formulier link mee te sturen in de automatische afspraakherinnering of in de afspraakbevestigingsmail.

Formulier toevoegen

Zorg dat je een formulier hebt toegevoegd via Instellingen > Dossier > Formulieren. Meer informatie over het aanmaken en instellen van formulieren vind je hier.

Om een formulier te gebruiken uit de bibliotheek vind je hier meer informatie.

Afspraak e-mails instellen

  1. Klik rechts bovenin op Instellingen
  2. Klik onder het kopje Algemeen op Sjablonen
  3. Klik op de tab 'E-mail sjablonen' en klik vervolgens op Wijzig achter het 'Afspraak herinnering' of 'Afspraakbevestiging' sjabloon. 
  4. Met '+ Gegevens invoegen' kun je vervolgens de link toevoegen aan de e-mail. Vouw het bovenste tab (Afspraak herinnering of Afspraak bevestiging) open.
  5. Klik op Invoegen voor 'Klik hier link naar het formulier: [Link naar formulier]' om de link toe te voegen. 

  6. Kies vervolgens onder 'Formulier meesturen' het formulier die de cliënt in dient te vullen vanuit de e-mail.
  7. Klik na het aanpassen van de e-mail op 'Opslaan'.

Vanaf nu zal de cliënt in de afspraakherinnering of afspraakbevestiging een link zien waarmee het formulier kan worden ingevuld. De antwoorden vind je in het cliëntdossier onder de tab Formulieren.

Formulier per afspraaktype instellen

Het is ook mogelijk een formulier per afspraaktype in te stellen. Volg hiervoor de stappen beschreven in een van de volgende artikelen:

Nog hulp nodig? Contact Contact