Betalen in termijnen

Het kan voorkomen dat je een bedrag dat de cliënt (of de debiteur/opdrachtgever) moet betalen wilt opsplitsen in meerdere termijnen. Om dit goed te verwerken kun je meerdere facturen inplannen.

  • Klik hier voor de uitleg over het in termijnen laten betalen van een traject.
  • Klik hier voor de uitleg over het in termijnen laten betalen van één consult.

Losse facturen aanmaken voor betaling in termijnen

  1. Klik in het linkermenu op "Facturatie" en dan op "+ Factuur aanmaken".
  2. Selecteer hier de juiste cliënt of het contact/de debiteur en het gewenste factuursjabloon.
  3. Klik op "+ Regel" en vul hier de juiste beschrijving en het bedrag in. Dit kan bijvoorbeeld zijn: 'Behandeling ABC - betaling in termijnen (1/3)' en het bedrag EUR 300.
  4. Vervolgens klik je bij "Maak factuur" op het pijltje en dan op "Inplannen".
  5. Selecteer de datum waarop de factuur verzonden moet worden en klik op 'Inplannen'.
  6. Herhaal de bovenstaande stappen voor alle termijnen.


Wanneer je alle termijnen hebt ingepland zul je in het facturatie-overzicht de ingeplande termijnen zien staan met de datum waarop de termijnfactuur verzonden gaat worden.


Termijnfactuur wijzigen of verwijderen

Om de termijnfacturen aan te passen ga je in het hoofdmenu links naar Facturatie en klik je op "Open" bij de betreffende termijnfactuur. Vanuit hier kun je de ingeplande factuur aanpassen of verwijderen.

Nog hulp nodig? Contact Contact