Betalen in termijnen

Het kan voorkomen dat je een bedrag dat de cliënt of het contact moet betalen wilt opsplitsen in meerdere termijnen. Om dit goed te verwerken kun je meerdere facturen inplannen.

  • Klik hier voor de uitleg om een traject in termijnen te laten betalen.
  • Klik hier om één consult in termijnen te laten betalen.

Losse facturen aanmaken voor betaling in termijnen

  1. Klik in het linkermenu op "Facturatie" en dan op "+ Factuur aanmaken"
  2. Selecteer hier de juiste cliënt of contact en het gewenste factuursjabloon
  3. Klik op "+ Regel" en geef deze de juiste beschrijving en bedrag. Dit kan bijvoorbeeld zijn 'Behandeling ABC - betaling in termijnen (1/3)' en 300,- euro
  4. Vervolgens klik je bij "Maak factuur" op het pijltje en dan op "Inplannen"
  5. Selecteer de datum waarop de factuur verzonden moet worden en klik op Inplannen.
  6. Herhaal de bovenstaande stappen voor alle termijnen.


Wanneer je alle termijnen hebt ingepland zal je in het facturatie-overzicht de ingeplande termijnen zien staan met de datum waarop de termijnfactuur verzonden gaat worden.


Termijn factuur wijzigen of verwijderen

Om de termijnfacturen aan te passen open je het Facturatie overzicht en klik je op "Open" bij de betreffende termijnfactuur. Vanuit hier kun je het de ingeplande factuur aanpassen of verwijderen.

Nog hulp nodig? Contact Contact