Trajecten en herhalende consulten plannen en factureren
Trajecten kunnen gebruikt worden om eenvoudig meerdere consulten of meerdaagse workshops te plannen. Trajecten zijn ook geschikt om bijvoorbeeld een vast herhalend consult met een cliënt te plannen.
Voor trajecten kan gewerkt worden met een totaalprijs of met een prijs per consult.
Klik hier voor meer informatie over het instellen van trajecten.
Traject met cliënt inplannen
- Open de agenda en klik op de datum/tijd waarop je het eerste consult van het traject wilt plannen.
- Selecteer bij afspraaktype de eerste afspraak van het traject. Het veld 'Traject' wordt nu automatisch zichtbaar.
- Selecteer het traject en kies of je direct de vervolg consulten wilt plannen. Het is ook nog mogelijk de vervolg consulten in een later stadium in te plannen.
- Klik op 'Opslaan'.
Vervolg consulten plannen
De vervolg consulten kunnen op verschillende manieren gepland worden:
- Direct bij het inplannen van de eerste afspraak (zie bovenstaand).
- Via de agenda.
- Vanuit een consult dat onderdeel uitmaakt van het traject.
- Door de cliënt, via de online afspraken planner. Bij het accepteren van de afspraak voeg je het consult toe aan het traject.
Via de agenda
- Open de agenda en klik op de gewenste datum/tijd.
- Selecteer een afspraaktype dat onderdeel uitmaakt van het traject.
- Kies bij 'Toevoegen aan traject' het traject waaraan het consult moet worden toegevoegd.
- Klik op 'Opslaan' om het consult te plannen.
Via een consult uit het traject
Klik vanuit het consult op 'Plan vervolg consult' om het volgende consult in te plannen.
- Gebruik de planner om het volgende consult in te plannen.
Via de online afspraken planner
- De cliënt doet een afspraakverzoek voor een afspraak die onderdeel uitmaakt van het traject via jouw online planner (online afspraken plannen). Mocht de cliënt onverhoopt kiezen voor het verkeerde afspraaktype, dan kun je het afspraaktype bij het afspraakverzoek wijzigen in het juiste afspraaktype.
- Bij het accepteren van het afspraakverzoek voeg je deze afspraak toe aan het traject.
Traject factureren
Trajecten kunnen op verschillende manieren gefactureerd worden. Er kan een totaalbedrag voor een traject berekend worden of er kan per consult worden gefactureerd. Daarnaast is het ook mogelijk trajecten aan een debiteur (bijvoorbeeld een werkgever) te factureren. De factuur telt direct mee voor de omzet van de praktijk.
Bij een traject waarbij ook een factuur per consult nodig is (bijvoorbeeld omdat het consult vergoed wordt door de verzekeraar) raden we aan Strippenkaarten of Tegoedbonnen te gebruiken.
Facturen bij totaalbedrag voor traject
- Open een consult dat onderdeel uitmaakt van het traject.
- Klik op 'Maak factuur'. Op de factuur komt de naam van het traject te staan en afspraken die onderdeel uitmaken van het traject. Indien deze consulten al gepland staan, worden ook de data getoond.
- Maak de factuur zoals je gewend bent.
Facturen bij bedrag per consult
- Open een consult dat onderdeel uitmaakt van het traject.
- Maak de factuur zoals je gewend bent en herhaal deze stappen voor elk consult dat je wilt factureren.
Kosten gebruik van deze functie
- Zonder totaalprijs: de consulturen worden meegeteld in de maand dat de factuur gemaakt wordt, ongeacht in welke maand deze afspraken gepland zijn.
- Bij een totaalprijs of 'Op een andere manier factureren': de consulten binnen het traject worden als consulturen berekend in de maand dat ze gepland zijn.