Stappenplan voor het starten met MijnDiAd

Hieronder zijn de stappen beschreven om je MijnDiAd-omgeving in te stellen, cliënten toe te voegen en je afspraken te plannen en factureren.

Bedrijfsgegevens aanvullen

Klik hiervoor in het linkermenu op " Instellingen" en klik onder het kopje " Algemeen" op "Bedrijfsgegevens".

Controleer de gegevens in dit onderdeel en vul aan waar nodig. Klik vervolgens op "Opslaan".

Afspraaktypes instellen

  1. Klik in de instellingen op het onderdeel "Afspraaktypes / Trajecten" onder het kopje "Algemeen".  
  2. Klik vervolgens op de tab "Afspraaktypes" en voeg de juiste afspraaktypes toe via de knop "Afspraaktype toevoegen". 

Zie voor meer info: Hoe kan ik de juiste afspraaktypen instellen?

Factuursjabloon instellen

  1. Klik op Instellingen >  Algemeen > Sjablonen > Factuursjablonen en klik vervolgens op "Wijzig". 
  2. Kies het gewenste ontwerp, voeg je praktijkgegevens en logo toe. Voeg via "Logo's aangesloten organisaties" de logo's van je beroepsvereniging(en) toevoegen. 
  3. Als je klaar bent, klik dan onderaan op "Opslaan".

Zie voor meer info: Factuursjablonen instellen

Mocht het instellen niet lukken, mail ons dan gerust een voorbeeld van jouw factuur dan helpen we je hierbij. Mailen kan als je bent ingelogd in MijnDiAd via het oranje vraagteken links onderin het scherm, of via support@mijndiad.nl.

E-mail sjablonen instellen

Personaliseer de e-mails die aan cliënten verstuurd worden.

  1. Klik op Instellingen > Sjablonen > E-mail sjablonen.
  2. Klik op "Wijzig" achter de e-mails en pas naar wens aan. Klik na het wijzigen altijd op "Opslaan" om de wijzigingen op te slaan.

Nadat je deze instellingen hebt doorlopen kun je aan de slag met het toevoegen van cliënten en het plannen van afspraken.

Klik hier om de kennisbank te bezoeken met meer uitleg artikelen.

Toevoegen cliënten

Voeg een nieuwe cliënt toe via de optie Cliënten in het hoofdmenu.

1. Ga naar Cliënten en klik dan op 'Cliënt toevoegen':

  1. Vul alle gegevens in en klik op 'Opslaan'.

Als je een overzicht van de NAW-gegevens van je cliënten beschikbaar hebt in een Excel-bestand, dan kun je gebruik maken van onze gratis service om deze NAW-gegevens over te zetten naar MijnDiAd. Voor meer informatie kun je hier kijken: Importeren cliëntgegevens

Cliënten uitnodigen om hun gegevens aan te vullen

Je kunt nieuwe en bestaande cliënten uitnodigen om zelf hun gegevens verder aan te vullen. Hoe je dit doet kun je in dit artikel lezen: Cliënten hun gegevens laten aanvullen

Plannen van een afspraak

Lees hier hoe je een afspraak kunt inplannen in je agenda: Consult inplannen

Ook kun je je cliënten zelf hun afspraak laten plannen via de online afspraken planner: Cliënten zelf een afspraak laten plannen

Factureren van een afspraak en/of product

Hoe je een consult/afspraak factureert kun je hier lezen: Afspraak factureren

Als je een losse factuur wilt maken die niet is gekoppeld aan een afspraak (bijvoorbeeld voor een product), dan kan dit ook: Losse factuur aanmaken

Trajecten plannen en factureren

Als je werkt met trajecten, dan kun je deze in MijnDiAd plannen en factureren: Trajecten plannen en factureren

Workshops/ afspraken met meerdere cliënten plannen en factureren

Organiseer je wel eens workshops of groepstrainingen, of heb je afspraken met meerdere cliënten tegelijk (bijvoorbeeld bij relatietherapie of gezinstherapie)? Dan kun je hier lezen hoe je deze workshops of afspraken plant en factureert: Workshops, groepen en trainingen plannen en Workshops, groepen en trainingen factureren

Nog hulp nodig? Contact Contact