Stappenplan voor het starten met MijnDiAd
Bedrijfsgegevens aanvullen
Controleer de gegevens in dit onderdeel en vul aan waar nodig. Klik vervolgens op "Opslaan".
Afspraaktypes instellen
- Klik in de instellingen op het onderdeel "Afspraaktypes / Trajecten" onder het kopje "Algemeen".
- Klik vervolgens op de tab "Afspraaktypes" en voeg de juiste afspraaktypes toe via de knop "Afspraaktype toevoegen".
Zie voor meer info: Hoe kan ik de juiste afspraaktypen instellen?
Factuursjabloon instellen
- Klik op Instellingen > Algemeen > Sjablonen > Factuursjablonen en klik vervolgens op "Wijzig".
- Kies het gewenste ontwerp, voeg je praktijkgegevens en logo toe. Voeg via "Logo's aangesloten organisaties" de logo's van je beroepsvereniging(en) toevoegen.
- Als je klaar bent, klik dan onderaan op "Opslaan".
Zie voor meer info: Factuursjablonen instellen
Mocht het instellen niet lukken, mail ons dan gerust een voorbeeld van jouw factuur dan helpen we je hierbij. Mailen kan als je bent ingelogd in MijnDiAd via het oranje vraagteken links onderin het scherm, of via support@mijndiad.nl.
E-mail sjablonen instellen
Personaliseer de e-mails die aan cliënten verstuurd worden.
- Klik op Instellingen > Sjablonen > E-mail sjablonen.
- Klik op "Wijzig" achter de e-mails en pas naar wens aan. Klik na het wijzigen altijd op "Opslaan" om de wijzigingen op te slaan.
Nadat je deze instellingen hebt doorlopen kun je aan de slag met het toevoegen van cliënten en het plannen van afspraken.
Klik hier om de kennisbank te bezoeken met meer uitleg artikelen.
Toevoegen cliënten
Voeg een nieuwe cliënt toe via de optie Cliënten in het hoofdmenu.
1. Ga naar Cliënten en klik dan op 'Cliënt toevoegen':
- Vul alle gegevens in en klik op 'Opslaan'.
Als je een overzicht van de NAW-gegevens van je cliënten beschikbaar hebt in een Excel-bestand, dan kun je gebruik maken van onze gratis service om deze NAW-gegevens over te zetten naar MijnDiAd. Voor meer informatie kun je hier kijken: Importeren cliëntgegevens
Cliënten uitnodigen om hun gegevens aan te vullen
Je kunt nieuwe en bestaande cliënten uitnodigen om zelf hun gegevens verder aan te vullen. Hoe je dit doet kun je in dit artikel lezen: Cliënten hun gegevens laten aanvullen
Plannen van een afspraak
Lees hier hoe je een afspraak kunt inplannen in je agenda: Consult inplannen
Ook kun je je cliënten zelf hun afspraak laten plannen via de online afspraken planner: Cliënten zelf een afspraak laten plannen
Factureren van een afspraak en/of product
Hoe je een consult/afspraak factureert kun je hier lezen: Afspraak factureren
Als je een losse factuur wilt maken die niet is gekoppeld aan een afspraak (bijvoorbeeld voor een product), dan kan dit ook: Losse factuur aanmaken
Trajecten plannen en factureren
Als je werkt met trajecten, dan kun je deze in MijnDiAd plannen en factureren: Trajecten plannen en factureren
Workshops/ afspraken met meerdere cliënten plannen en factureren
Organiseer je wel eens workshops of groepstrainingen, of heb je afspraken met meerdere cliënten tegelijk (bijvoorbeeld bij relatietherapie of gezinstherapie)? Dan kun je hier lezen hoe je deze workshops of afspraken plant en factureert: Workshops, groepen en trainingen plannen en Workshops, groepen en trainingen factureren